Ja się zmieniam, próbuję

Zagłębiam się w siebie i uświadamiam sobie na czym opiera się moje postępowanie. O czym myślę, w jaki sposób działam, jak jestem zaprogramowany. Chciałbym sobie wszystko to co mi się nasuwa, rozpisać na kartce, ale zwykle nie mam nic pod ręką albo jestem w miejscu publicznym. W każdym razie staram się określić co chciałbym zmienić w sobie i dlaczego – jakiś schemat zachowania jest odpowiedni w danych sytuacjach, a w innych już nie. Ja uwiklany w dany program, nie umiem wyjść poza niego, nie umiem wypracować szybko nowego sposobu postępowania.

Dobry gracz ma wypracowanych wiele strategii gry i używa ich według uznania. Na ile różnych rozdań muszę być przygotowany ? Na wiele. O wiele więcej niż myślę.

Więc nie chodzi o to, aby się zmieniać, bo nie jest to dobre słowo, zbyt ogólne. Właściwym będzie określenie – rozwijać, poszerzać zakres swoich umiejętności, pojęć, możliwości wyboru. A zmiana będzie dalszym następstwem rozwoju.

Jeśli się dokona.

Skomentuj

