Suse w Żabce !!

Trudno przegapić taką wiadomość:
Suse Linux Enterprise Server zainstalowany w sieci Żabka
Żabka juź na Linuksie

Jeżeli system się sprawdzi, być może na wzorem „Żabki” pójdą inne sieci ? Oczywiście liczyć się będzie rachunek ekonomiczny – nie ma się tu co oszukiwać. Cena wynosi od 349 $ (info ze strony firmy NOVELL).

Cieszy, że sieć Żabka rozglądnęła się wokół siebie i zauważył świat, w którym wybór nie oznacza Microsoft i długo długo nic..

O czym pisać dalej ? Że firma Novell nie jest święta. Że ma konszachty z MS i jest bojkotowana przez część użytkowników wolnego oprogramowania (http://boycottnovell.com/). Że kolejne firmy sprzedające wolne oprogramowanie wolą zrobić cichy układ z MS, aby mieć spokój w kwestii patentów (n.p.: Red Hat, która jednak długo się opierała).

Jestem realistą. Dla mnie ważny jest wybór każdego człowieka pomiędzy różnymi alternatywami. To moje credo życiowe i spojrzenie na świat. Jeżeli sieć Żabka zauważała, że można zainstalować legalnie oprogramowanie inne niż MS, to ja jestem zadowolony. Gdyż został uruchomiony proces myślowy, który sprawił, że człowiek uświadomił, że: są różne możliwości, ma wybór, jest wolny. Czy można chcieć czegoś więcej na początek ??

Skomentuj

