Wege impreza z Gościńcu w Sopocie.

Zdjęcia z Wege Party!

Wybrałem się do Sopotu na zapowiadaną w Indymediach imprezę. Rozpoczynała się o 12, ja dotarłem tam ok. 15, kiedy trwał poczestunek. Każdy mógł podejść do bufetu i nakladać sobie dowoli różnych potraw wegańskich (dominowały potrafy sojowe, tofu, dałatki, kasza itd.). Wszystko bardzo smaczne, chociaż ja zbierałem już tylko resztki ;-).

Obok trwał pokaz sladów z wyprawy do Maroka i nie tylko. Bardzo ciekawe opowieści o kulturach arabskich, także krytyczne spojrzenie na miejscowe przejawy nietolerancji. Słuchałem i ogladałem zdjęcia z zainteresowaniem. Na koniec mała załamka (może sie czepiam), ale: slajdy były wyświetlone w Viście!! No k mać. Chciałem nawet zaproponować organizatorom, aby mi użyczyli swojego laptopa, aby wgrać tam porządne wolne oprogramowanie i rasowym linem, ale mówię sobie „nie będę robił siary”. W końcu jesteśmy w eko imprezie. Tak więc zostawiłem sobie tę sprawę na później!

Zostałem jeszcze na wystąpieniu pana Zenona Kruczyńskiego , autora książki „Farba znaczy Krew”. Autor jest byłym myśliwym, który postanowił zerwać ze swoim okrutnym zajęciem i przejść na drugą stronę barykady. Miał to być wykład, ale pan Zenon zadał zebranymi pytanie: Co można zrobić, aby zaprzestać w Polsce polowań ? Dyskusja była żywa, padały różne propozycje. Znaleźli się także przeciwnicy radykalnych rozwiązań. Pan Kruczyński , pomimo dość refleksyjnego, spokojnego stylu bycia, okazał się świetnym wodzirejem, z pasją przekonywał do swojej koncepcji zaprzestania polowań. Szkoda, że spotkanie trwało bardzo krótko, a autor nie chciał dać normalnego wykładu, który może sprowokowałby do jeszcze wielu pytań, czy te co padły.

Ja nie znam się za bardzo na leśnictwie, ale zastanawiam się nad kupnem książki „Fabra znaczy krew”, gdyź interesuje mnie duchowa przemiana człowieka.

Oby więcej takich imprez dających zarówno do posmakowania, jak i do myślenia.

Skomentuj

