Petycja w sprawie Telecoms Package

Aktualności:

3 maja o 12:00 na Placu Konstytucji w Warszawie odbędzie się manifestacja nieformalnej grupy „Blackout Europe Polska”. Więcej informacji na stronie: Demonstracja przeciwko ograniczeniu internetu przez UE

—– —–

5 maja 2009 roku zbierze się Parlament Europejski i będzie debatował faktycznym ograniczeniem do światowych źródeł internetowych.

Na czym to polega: zamiast wolnego dostępu do sieci (jak to ma miejsce teraz), operatorzy będą udostępniali pakiety, w których dostęp do niektórych stron będzie zablokowany (np. php, torrent), a być może także do innych serwisów!

Pomysł pochodzi z lobby korporacyjnego, a pretekstem jest walka z piractwem. Istnieje zagrożenie, że oprócz ograniczenia dostępu do w/w portali, operatorzy mogą otrzymać prikaz, aby zablokować także dostęp to stron, które „promują piractwo” np. krytykują Europejski Urząd Patentowy, promują Wolne Oprogramowanie i licencję Creative Common itd..

Jestem w szoku. Myślałem, że ograniczenie dostępu do internetu to domena takich reżimów jak Chiny czy Białoruś. A dziś dowiaduję się, że stosowanie reżimowych metod to propozycja Unii Europejskiej !!

Jeżeli nie zgadzasz się z założeniami Pakietu Telekomunikacyjengo (Telecoms Package), to wejdź na stronę: http: //stopcenzurze.wikidot.com/

I wyślij petycję do naszych polskich Europarlementarzystów.

Wybory europejskiej już niedługo. Kampania dawno zeszła na psy. Polacy te wybory oleją, bo politycy olewają ich: nie mówią o tym, co mogą zdziałać w Parlemencie Europejskim, zajmują się sobą (spoty, happeningi). Myślę, że warto zrobić im za złość i zapytać takiego kandydata (mailowo, osobiście), jakie ma zdanie z taki sprawach jak Kodeks Żywnościowy, Pakiet Telekomunikacyjny, Prawo patentowe itd..

Bo chyba powinni coś o tym wiedzieć. Dlaczego nie informują o sprawach ważnych dla przeciętnego obywatela przeglądającego strony internetowe, zażywającego coraz droższe leki, nie mogącego rozwijać swojego biznesu przez absurdalne prawo patentowe ? Trwa kampania, można się czymś wyróżnić ? I to czymś pozytywnym!

5 uwag do wpisu “Petycja w sprawie Telecoms Package

  1. 90% mojego oprogramowania oraz zawartosci na komputerze jest nielegalnych. Jestem osobą młodą i nie stać mnie aby zakupic oprogramowanie do nauki (np potrzebuje windowsa aby nauczyc sie programowac. Oczywiscie jest tez alternatywa-linux, ale myslmy rozsadnie inni domownicy nie potrafia sie nim obslugiwac) lub pracy. Za kieszonkowe ledwo wystarcza mi na bilety autobusowe itd., jednak popieram zamiary Unii jezeli chodzi o sieć. W internecie panuje totalny choas i nie da się w nim godnie zarabiac. Zastosowanie ograniczen pozwoli rozwijac sie mniejszym firmom. Czy stanie się nam coś jeżeli zamkną nam torrenta ? Będziemy żyć dalej, a nawet lepiej bo oduzaleznimy sie od komputera. Moze wyjdziemy z tych czterech scian poopalac sie na slonko : ). Może nie jestem do konca zwolennikiem ograniczania calkowitej wolnosci (zamkna internet a potem telewizje radio itd. i znowu trafimy do totalitaryzmu). Internet mial sluzyc jako urzadzenie do przesylania dobrych informacji. Po za tym przyczyni sie to do rozwijania naszej cywilizacji

  2. „90% mojego oprogramowania oraz zawartosci na komputerze jest nielegalnych.”

    Ja także miałem dość bycia nielegalnym, szczególnie, gdy poczynania MS na rynku oprogramowanie trudno nazwać legalnymi (no chyba, żeby się zgodzić na wykorzystywanie do absurdu swojej monopolistycznej pozycji). Wraz z kupnem laptopa zdecydowałem się, że nie chcę mieć już Windowsa „od kogoś”, tylko legalny OS oparty na otwartym źródle czyli jedną w dystrybucji Linuksa.

    Piszesz, że Linux jest trudny w obsłudze. Ja jestem totalnym ignorantem jesli chodzi o informatykę i nauki ścisłe, a mimo wszystko wybróbowalem i przetestowalem większość dystrybucji Linuksa, aby wybrac tę najbardziej mi odpowiadającą. Wytarczyło tylko chcieć, trochę zainteresować się tematem i próbować. Czy ja wcześniej wiedziałem co to jest patrycjonowanie dysku ? Nie. Ale trochę po wgłębieniu się w temat, sam patrycjonuje dyski (ręcznie), choć w instalacji Linuksa zalecana jest opcja automatyczna. Tak więc wszystko zależy od podejścia i dobrych chęci.

    „Zastosowanie ograniczen pozwoli rozwijac sie mniejszym firmom.”

    Mógłbyś rozwinąć myśl. Nie sądzisz, że tworzenie pakietów sprawi, że dostęp do zasobów będzie nie tylko utrudniony, ale i DROŻSZY, bo za każdy pakiet będzie trzeba płacić.

    A gdzie idea bezpłatnego internetu dla wszystkich ??

Skomentuj

