Pogadanka przy kominku

– Mam wrażenie, być może się mylę, że nie wierzysz w to co mówisz. Ponadto nie rozumiesz tego o co walczysz. Powiedz mi, czy mam rację ??
– Wytłumaczę Ci, ja przestaniesz do mnie mówić tym tonem. Ja chcę być traktowany podmiotowo!
– Dobrze. Powiedz tylko: W jakim kierunku to zmierza ?? Po co te protesty, ta wrzawa ? Nie wiadomo o co chodzi, a młodzi ludzie opatuleni z arabskie chusty recytują Marksa, dobrze nie rozumiejąc zawiłości filozoficznego dzieła. Po co komu ta propaganda ?
– Chodzi o to, aby zmienić ten świat, aby stał się lepszy dla wszystkich ludzi i zwierząt. Owładnęły nim wartości, które są dla niego niebezpieczne. Władza pieniądza…
– Znowu zaczynasz swoje brednie, których nikt nie rozumie. Władza pieniądza, korporacji. To dla każdego są rzeczy oczywiste, na nich zbudowany jest świat…
– Nie dajesz mi się wypowiedzieć. Dla mnie to także jest oczywiste. Ale chodzi o to, aby to zmienić. Dlatego wyrażamy sprzeciw na ulicy !!
– Słuchaj. Każdy widzi w jaki sposób to się odbywa. Problem w tym, że nikt nie rozumie…
– O co chodzi ? A wiesz doskonale, że popierają nas związki ?! Prości ludzi prosto z ulicy dołączają do nas.
– Związki owszem, ale o prostych ludziach to bajka.
– Nie byłeś tam, nie widziałeś na własne oczy, nie wiesz.
– Czy muszę wierzyć w to co mówisz ?? Twoje zaangażowanie w ruchy wolnościowe przesłania Ci oczy. Nie masz dystansu wobec tego co robisz ?!

(cdn..)

Skomentuj

