„Strażnicy” odc. 0.0.6

Aza 4X przyszła do gabinetu Lu. Cicho usiadła na krześle i powiedziała zwyczajowe: „Dzień dobry”. Mowa ciała wskazywała na to, że nie chce mówić o powodach swojej próby samobójczej. Chce tylko odbyć to spotkanie, aby mieć spokój.

Lu zapisał plik sporządzanego dokumentu, wstał i usiadł na krześle przy stołe przy którym siedziała już Aza.
– Co się stało ? Dlaczego się Pani zdecydowała na tak desperacki krok ?

Aza milczała.
– Dlaczego Pani nie przestrzega ustaleń ? Wiem Pani dobrze, że może się do mnie zwrócić w potrzebie !?
– Panu to dobrze mówić….
– Ja chcę Pani pomóc ?
– Ja bardzo dziękuję. Dużo Pan mi pomógł. Tylko, że Pan nie rozumie jak ja się czuję w swojej sytuacji ? Ja już nie chcę dalej żyć…

Lu westchnął. Uznał, że jego ton jest zbyt napastliwy. Odezwał się spokojnie po chwili:
– Czy bierze Pani leki ?
– Tak, biorę.
– Czy chciałaby Pani skontaktować się z lekarzem ?
– A co to da ? Czy to mi pomoże ?

Nastąpiła kolejna chwila ciszy.
– Proszę mi powiedzieć. Co tym razem skłoniło Panią do próby ? Czy wspomniała Pani jakiś drażliwy temat z historii swojego życia ? Niech Pani powie mi co wpłynęło na zaburzenia Pani nastroju ?
– Nie powiem Panu, bo wtedy Pan zabroni mi przychodzić na Pana na konsultacje….

Lu-psy05 zaniepokoił się. Zawsze bał się chwili, kiedy podopieczna wychodzi poza ustalony schemat: psycholog – klient. Wiedział, co zrobić w takiej chwili. Był o tym wielokrotnie ostrzegany jeszcze na studiach. Jednak, kiedy już podczas praktyki taka chwila miała miejsce, reagował na sytuację w sposób emocjonalny, który zwiększał prawdopodobieństwo popełnienia dużego błędu…

Jedna uwaga do wpisu “„Strażnicy” odc. 0.0.6

  1. sama chodzę na terapię i wiem że powyższe „opowiadanie” jest zbyt realistyczne by mogło być wymyślone…

    (?)
    jeśli mogę to będę tu zaglądać.
    pozdrawiam.

Skomentuj

